Створення франшизи

Про те, які вигоди є у схемі франчайзингу, Ви вже дізнались на сторінці “Франчайзинг”. Додам лише, що створення франшизи є чи не найпростішим засобом залучити сторонній капітал для просування Ваших товарів та послуг. Це добре, коли інші бізнесмени вкладають гроші в те, щоб торгувати Вашими товарами та послугами. Але для цього треба мати відповідну бізнес-ідею та план франчайзингу, тобто створити франшизу.

Взагалі, створення франшизи — це процес створення бізнес-плану. Двох бізнес-планів, якщо бути точним. Перший бізнес-план — це бізнес-план для франчазі, який Ви повинні зробити “як для себе”. У ньому Ви повинні зобразити “інструкцію з бізнесу”, яку потім дасте бізнесмену, який вкладе гроші у Вашу франшизу. Цей план повинен бути ретельно підготовлений, обґрунтований та перевірений практично. Тобто, по ньому має бути зроблений “живий” бізнес. Другий бізнес-план — це план франчайзингу, в якому Ви сплануєте як саме Ви будете продавати створену франшизу.

Продаж франшизи — це один з важливих етапів роботи по просування Вашої франшизи, який завершується укладанням договору франчайзингу, де будуть закріплені права і обов’язки, повноваження та відповідальності Вас (франчайзера) та покупця франшизи (франчазі).

Перед тим, як створити франшизу, потрібно, що найменш, перевірити ідею бізнесу. До речі, як працювати з ідеями бізнесу на етапі їх генерації дивіться у статтях “З чого почати бізнес” та “Мозговий штурм”. Кожна згенерована ідея бізнесу перевіряється на виживання. Це теж написано на цьому сайті у статті “Франчайзинг. З чого почати”. По суті — це зробити для себе коротенький бізнес-план, який дасть відповідь на те, чи є сенс взагалі займатись цією темою. Але акцент у цьому треба зробити на захищеність бізнесу від плагіату, від підробки. Перед тим як почати створювати франшизу потрібно бути впевненим у тому, що ніхто не скопіює модель бізнесу. Чи, якщо скопіює, то це буде “не те, що у Вас”. Так, у більшості випадків, зараз можна легко зробити щось на кшталт запатентованого товару або послуги та змінивши де-які деталі запатентувати цей товар або послугу як свою. Тому, не кожен бізнес може бути повністю захищеним від копіювання, але треба так спланувати модель франшизи, щоб це було або важко, або не вигідно, або якимось чином захищено. Тобто, бізнес-шпіонаж ніхто не відміняв, тому треба заздалегідь про все подбати.

Після того, як Ви впевнились у тому, що Ваша бізнес-ідея підходить до просування по схемі франчайзингу, переходимо до безпосереднього створення франшизи. Цей творчій процес написано на цьому сайті у кілька років тому у російськомовній статті “Як створити франшизу”. За цей час майже нічого не змінилось, за виключенням того, що ціна похибки значно зросла, тому кожному з етапів планування потрібно приділити значно більше часу та уваги.

Після того, як створена франшиза, тобто є модель бізнесу у вигляді підприємства, як е працює, яке можна показати потенційному покупцю, та після демонстрації якого в нього не виникне бажання втекти від Вас подалі. На це підприємство є бізнес-план — “інструкція до цього підприємства”, та який далі буде надано франчазі. У Вас є для покупця “пропозиція, від якої він не може відмовитися”, та проект договору, який залишається лише підписати. Та навіть після підписання контракту, шоу продовжується. Вам потрібно, щоб франчазі правильно впровадив бізнес-модель у життя, та в нього не з’явилось “купівельного жалю”. Це важливо, бо якщо він буде ходити зі сльозами по ринку, ніхто у Вас більше франшизи не купить. І навпаки, якщо перші впровадження будуть вдалими, то продажі франшизи можуть злетіти у космос.

Маю надію, що зміг коротко відповісти на питання “як створити франшизу”. Якщо є запитання — скористайтесь зручним для Вас способом для зв’язку зі мною на сторінці “Контакти”

Пропозиція про створення фрашизи на сторінці «Франчайзинг»

З Повагою, Денис Дудник

Добавить комментарий